W dniu 10 października odbyło się uroczyste wręczenie dyplomów i nagród dla uczestników Szkolnego Konkursu Piosenki Obcojęzycznej.

Wyniki kategorii klas 1-3:

1. miejsce: Gabriela Tomicka

1. miejsce: Julia Matuszewska

2. miejsce: Zuzanna Jabłońska i Kornelia Bizunowicz

2. miejsce: Maja Trojanowska

3. miejsce: Wiktoria Herda

3. miejsce: Jakub Skiba
Wyniki kategorii klas 4-6:

1. miejsce: Hanna Opac

2. miejsce: Nataniel Świerczyński

2. miejsce: Szymon Nizioł

Wyniki kategorii klas 7-8:

1. miejsce: Wiktoria Rzymska

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy!

W czerwcu 2018r. podsumowaliśmy konkurs fotograficzny skierowany do uczniów klas 2 oddziału gimnazjalnego „PRZYŁAPANI NA CZYTANIU”. Konkurs realizowany w ramach NARODOWEGO PROGRAMU ROZWOJU CZYTELNICTWA. Wystarczyło obserwować i uchwycić czytających książki w nietypowych miejscach, sytuacjach, zdarzeniach. 

Wpłynęło 9 prac fotograficznych. Wszystkie bardzo pomysłowe i ciekawe dlatego wszystkie zostały nagrodzone!

W ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa biblioteka szkolna wzbogaciła się o nowe książki. Prosto z księgarni świeżutkie, pachnące, kolorowe!

Jest ich sporo zarówno dla starszych i młodszych. Są wśród nich książki z Franklinem,„ Basia”, książki przygodowe, detektywistyczne, fantastyka, Percy Jackson i Bogowie Olimpijscy, Cudowny chłopak, Dzienniki cwaniaczka, Zapiski luzaka, Przygody Neli bajki klasyczne i terapeutyczne... itd. można byłoby wymieniać.

Sami się przekonajcie! Zapraszam do biblioteki!

 

Rozpoczynamy konkurs informatyczno-historyczny z okazji 100 lat niepodległości Polski. Poniżej regulamin konkursu.

Konkurs historyczno-informatyczny

100.ROCZNICA ODZYSKANIA PRZEZ POLSKĘ NIEPODLEGŁOŚCI
Zakres materiału, literatura.
Klasy 4-6
Podręcznik do historii dla klasy 4:
Temat 20: Józef Piłsudski i jego żołnierze,s.142-144.
Klasy 7-8 i kl.3 gim.
Podręcznik do historii dla k1. 7:
Temat 29.
Sprawa polska na początku wojny, s.152-153.
Umiędzynarodowienie sprawy polskiej, s.154-155.
Rok 1918,program Wilsona, s.155-156.
Kryzys przysięgowy, s.156.
Temat 31.
Czynniki sprzyjające powstaniu państwa polskiego, s.160.
Rada Regencyjna, s.160
Przyjazd J. Piłsudskiego, s.160.
Sprawa Polski na konferencji paryskiej, s.164.
Podręcznik do historii dla kl.3 gim.
Rozdział VII,Temat 5.
Polskie orientacje polityczne, s.267.
Polska Organizacja Wojskowa, s.267.
Legiony Polskie, s.269.
Wojsko Polskie we Francji, s.271.
Państwa zaborcze a sprawa polska, s.272
Akt 5 listopada, s.273.
Sprawa polska w polityce ententy, s.274.
Orędzie Wilsona, s.274.
Polacy na konferencji paryskiej, s.275.

„Wolność nie tylko jest nam dana, ale i zadana”
- żywa lekcja historii uczniów Szkoły Podstawowej w Rychtalu.

27 września 2018 r. uczniowie klas starszych Szkoły Podstawowej w Rychtalu mieli możliwość uczestniczenia w spektaklu teatralnym „Kartki z powstania” zrealizowanym przez artystów Agencji Artystycznej Joanna z Kielc, na podstawie „Pamiętnika z powstania warszawskiego” Mirona Białoszewskiego. Autorzy spektaklu, realizowanego w Namysłowskim Ośrodku Kultury, opowiadają powstańczą historię trzech przyjaciół: Jana Bytnara, Aleksego Dawidowskiego i Tadeusz Zawadzkiego.
Jesienią 1939 roku wybucha wojna. W okupowanej przez Niemców Warszawie prowadząc walkę konspiracyjną, doskonale wiedzieli gdzie jest ich miejsce i jakie mają obowiązki. Postawa chłopaków jest przykładem poświęcenia, oddania i patriotyzmu młodych Polaków. Rudy, Alek i Zośka oraz wielu ich przyjaciół ginie w obronie niepodległej Polski. Oddają życie ofiarnie i bez protestów, nie mają wątpliwości, że trzeba walczyć. Cała trójka stanowi wzór wzajemnego oddania, przyjaźni i umiłowania ojczyzny.
Uczniowie rychtalskiej podstawówki przeżyli żywą lekcje historii, w której uświadomili sobie znaczenie i dobitność brzmienia słów Karola Wojtyły – papieża Jana Pawła II, że wolność jest nam nie tylko dana, ale i zadana.
W tym roku obchodzimy 100. rocznicę odzyskania przez Polskę Niepodległości, dlatego w sposób szczególny powinniśmy pielęgnować pamięć o ludziach, którzy w tamtych czasach oddali życie za swój kraj, za ojczyznę. Niech ta chwila zadumy i przystanek na stacji „Wolność”, będą odrobionym zadaniem lekcji patriotyzmu.
Drugą częścią szkolnej wycieczki było zwiedzanie Muzeum Techniki Młynarskiej w Namysłowie. Ten odrestaurowany niedawno obiekt jest przykładem połączenia historycznego rozwoju lokalnej społeczności, rozbudowy osady i współczesności, w którym odbywają się m.in. warsztaty artystyczne.
Niesamowita podróż w przeszłość, na którą warto było się wybrać, pokazała młodym ludziom, jak wielkie mogą być pragnienia w dążeniu do wolności, że wolność nie jest nam dana raz na zawsze. Jest to dobro, które każdy z nas musi pielęgnować i o nie dbać.